Ads 468x60px

Wednesday 16 January 2013

Zinc Complex

PERBEZAAN SHAKLEE

'' Zinc Shaklee dirumus khas daripada gabungan zinc glukomat semulajadi dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa. Ini adalah untuk memastikan zinc yang terhasil lebih mudah diserap oleh tubuh kita. Zinc sangat sesuai untuk diambil dalam jangka masa yang panjang. Ia berkesan untukmengeluarkan logam berat seperti kadmium dan plumbum daripada tubuh.''

Berikut adalah senarai kebaikan zinc terhadap tubuh manusia:

  1. Mengaktifkan 200 jenis enzim - zinc berkebolehan menggabung DNA, RNA dan protein utk merangsang regenerasi sel dan memelihara metabolisma gigi serta pertumbuhan para remaja.
  2. Merawat diabetes- membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya berupaya memperbaiki diabetes
  3. Membentuk kolagen..-membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku, rambut dan organ manusia.
  4. Bintik putih di kuku-merupakan tanda kekurangan zinc di dalam tubuh dan boleh menyebabkan tekanan, lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia dan lemah penglihatan dan hilang daya penglihatan.
  5. Mempertingkatkan sistem imun- zinc membantu pengeluaran kelenjar Thymus.Kelenjar thymus berfungsi untuk mempertingkatkan sistem imun dengan mengeluarkan T-cells bagi menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit...
  6. Mempercepatkan pemulihan luka-zinc sangat berpotensi untuk merawat luka dalam serta luaran...ia turut membantu proses pemulihan selepas pembedahan dengan cepat, memperbaiki alergi dan bintik-bintik di kulit.
  7. Memperbaiki masalah prostat- zinc berupaya melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuhkan benign prostatomegaly serta keadaan kerap kencing. Kajian menunjukkan pengambilan zinc harian dapat mengurangkan pembengkakan prostat sehingga 70%.
Berminat nak cuba Produk Shaklee boleh hubungi saya untuk harga istimewa..

Fanpage : Anggun Sihat Online Shoppe
Call/Sms : 012 2608297
Email : puteriamelia2612@yahoo.com.my
Website : http://anggunsihatalami.blogspot.com
ID SHAKLEE : 907955

0 comments:

Post a Comment